2009. december 18., péntek

Székely Énekek




Ó, TE SZÉPSÉGES HARGITA










A Hargita alján laktam én, A Küküllő füzes partján, a part peremén, Ottan áll egy kis lakocska, Szívem oda vágyik vissza, A Hargita hegy aljába, A fenyvesek illatába, Születtem és vágyom vissza én.
Üldöz a sors évek hosszán át, Üldöz engem a természet, mint vándormadárt, Ó, te szépséges Hargita, Miért csalogatsz, miért hívsz vissza? Elűzött a sors engemet, Hazamennék, de nem lehet, Csak hazavágyni, sírni tudok én.










A HARGITA FENYVESERDŐ ALJÁBAN












A Hargita fenyveserdő aljába, Oda van a piciny tanyám csinálva. Jöjj el hozzám édes rózsám, Nézd meg az én piciny tanyám A Hargita fenyveserdő aljában.
Öreg baka búcsúzik a századtól, Előveszi szerelvényét s elindul: "Isten véled édes pajtás, Látjuk-e még viszont egymást A Hargita fenyveserdő aljában?"
Százados úr búcsúzik a századtól, Előveszi harci sípját s belefúj. Oly szépen szól harci sípja, A századját összehívja A Hargita fenyveserdő aljában.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó énekeket olvasni :) de még az a legjobb,hogy fiatalabb koromban,ezeket mind énekeltem is :).
    Nagy élmény számomra, köszönöm , hogy olvashattam.
    Üdv : Myra.
    UI: Én nem a Székelységből származom,de Erdélyből igen, én Székről , (SIC ) , ( Kolozs-megye ) :)

    VálaszTörlés